Friday, December 2, 2011

~Dalam Sujud Cintaku~



Demi umurku....
Inilah perbuatan yang aneh 
dengan kehadiran cinta Mu yang Suci
Aku pasti mentaati Mu
Di sepanjang perjalanan Hidupku...

Dalam pengertian erti itu... pula:
Aku tinggalkan sesuatu keseronokkan yang menarik dari hatiku
untuk segala urusan dunia yang aku sukai
Aku Tabah dan Redha menerima sesuatu yang Kau redhai

Walaupun banyak rintangan dan halangan
Walaupun banyaknya air mata yang berlinangan
Walaupun sakitnya hatiku
dengan perbuatan Manusia, syaitan dan iblis 
Tapi.... Aku tetap inginkan jalingannya...Ya Allah...
ingin Aku terpisah Fana setiap waktu menemui Cintamu
yang tulus Suci....

Aku tahu nikmatMu sangat Suci
Untuk membantu Aku menyucikan diri
ingin rasanya ku laungkan rasa Cintaku... sekuat hatiku...
tapi bukan itu caranya
Sekiranya Aku yang Engkau pilih 
Ya Allah... Ya Allahu Ya Wahid.... Ya Allahu Ya Fattah... Ya Allahu Ya Hadi 
bergetarnya Hati ini.... tenangnya jiwa ini....

Engkau memberi kekuatan kepadaKu...
Engkau menampakkan kebenaranMu....
Engkau memberi kebahagian kepadaku...
Engkau membuka perasaan terhadapku
Engkau melorong ilmu untukku fikirkan....
Engkau melapangkan setiap perjalananku... 
Engkau memberiku Nur Hidayah kepadaku....


Tiada balasan yang Kau pinta dariku
Hanyalah kasih sayang seorang Hamba 
Rugilah sekiranya Aku tahu nikmatMu 
tapi Aku melepaskannya 
Untuk itu... Aku tidak rela Cintaku terlepas
Selagi hayatku masih ada
Akanku curahkan sepenuhnya hati ini....

Engkau Maha Pemurah dan Maha Penyayang
Pembuka setiap hati insan yang mencari
Aku pasti dan yakin akan kemurahanMu
Akan Aku pastikan tempat isti rehatku di sana 
Menjadi Hamba yang paling bahagia....dan sempurna
seperti mana yang Engkau janjikan.
Tidak kira lelaki ataupun perempuan pasti engkau pilih menjadi KekasihMu 
Ya Allahu Ya Robbi...Amin Ya Allah...Alhamdulillah