Friday, November 18, 2011

~:: kembali ::~

Assalamualaikum.....
da berbulan rasenyer tak menulis kat cinie....pe nak buat..,terlalu sibuk menguruskan hal-hal dunia nie...huhu..
ermmmm...terlalu banyak perkara yang berlaku dlm waktu yg singkat nie...hal-hal yang menggembirakan n de jugak yang menyedihkan..sampai menangis pown ader....tapi..,bese la tue kan...mane ader manusia yang takde masalah..tapi tue lah...setiap yang berlaku sentiasa mematang kan ag diriku ini yang tak berapa nak matang...huhuhu...setiap langkah yang diatur menjadikan aku seorang insan yang tabah melalui dugaan hidup...lebih-lebih sekarang..,di saat jauh dari keluarga dan menjadi seorang bekerjaya..,memerlukan aku memikirkan setiap keputusan dengan lebih mendalam dan lebih berhati-hati..Aku...bukan lagi seperti dulu...ermmm,ramai yang mengatakan aku dah berubah..berubah??? ermmm...ketara ker perubahan nie?? tak sangat kan?? ^_^

kalau dulu aku bekerja sebagai staf sambilan di sebuah tempat yang cukup indah bagiku...Disitu aku belajar bagaimana bekerja dengan berhati-hati.,di situ aku mula belajar berkomunikasi sebab kat situ kena banyak cakap...Ianya adalah ujian yang menguji sebenarnya sebab aku nie tak banyak cakap sangat orangnyer...Adoiyai..,semput....teringat ag..,bile de student datang kat opiz n menanyakan something yang aku xtaw...adoi..,tergagap-gagap jugak nk mejawab...naseb de sorg cik abg nie yg tlg jawabkan...tue pown pas aku pandang dye sambil wat muke kesian..ahahahahaha...klaka sgt time tue...ase segan n malu kat cik abg tue...tp nk wat mcm mane..,aku ssh la brckp nie..,lebey2 ag kalu mende yg aku xtaw...nk goreng pown ssh...cik abg tue gelak jek tgk ak..,pastu dye ckap " jawab jela sue..,mcm2 mane pown...jgn wat muke gtu,nt student tue trpikat taw"..adessss....malu....ermmm..,itu la pengalaman kan...yg xmkin ak lupe...

tp sekarang..,aku bekerja di sebuah company swasta..nk taw x sebagai aper??? as Secretary @ Personal Assistant...adoi...,semput aku.......mane taknyer..,ce bayangkan,aku nie study amik akaun,tbe2 keje jd PA.. mane tk semput...bLur....tp besh jugak....Bos kat cnie baik sgt..moga-moga segalanyer brjalan dgn baik dan lancar...tak mcm tmpat keje sebelum nie..

TADIKA AL-AZID...
Inilah tempat yg aku nk sarankan kepada semua di luar sana..,janganlah keje kat cnie...nk taw kenaper?? nanti next post aku citer...coz skang da nak dekat 6 setengah...aku nak balik umah.nk rest...sok kene keje..halfday n nk g konvokesyen bekas anak-anak murid di Vistana Hotel....

Arios...
Salam sume...